REGULAMIN CMENTARZA PARAFIALNEGO
parafii pw. św. Katarzyny w Głuchowie
1. Właścicielem i administratorem cmentarza jest: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Głuchowie, pl. Ojca Świętego Jana Pawła II 2, 64– 020, Czempiń
2. Osoby przebywające na terenie cmentarza zobowiązane są do zachowania powagi, ciszy, porządku i czystości.
3. Pielęgnowanie grobów i ich najbliższego otoczenia należy do osób opiekujących się grobami.
4. Na terenie cmentarza zabrania się:
- wprowadzania psów
- palenia papierosów i picia alkoholu
- wjeżdżania samochodami
- stawiania ławek i kwietników przy grobach
- obudowywania grobów np. kostką
- stawiania jakichkolwiek elementów na ścieżkach
- sadzenia oraz usuwania drzew i krzewów bez pozwolenia
- wszelkich czynności naruszających powagę tego miejsca.
5. Wszystkie czynności prowadzone na cmentarzu:
- pogrzeby
- ekshumacje
- kopanie grobów
- budowanie grobowców
- stawianie pomników
wymagają pisemnego pozwolenia administratora cmentarza.
6. Wykonujący usługę pogrzebową lub kamieniarską pozostawia po sobie pełen porządek wokół grobu (zabiera ze sobą ziemię i gruz).
7. Miejsce pochówku wyznacza administrator cmentarza.
8. Pochówek na cmentarzu może się odbyć po uzyskaniu zgody administratora cmentarza i po dostarczeniu odpowiednich dokumentów.
9. Ekshumacje odbywają się w okresie od 16 X do15 IV i wymagają:
- pisemnej zgody Powiatowego Inspektora Sanitarnego
- zgody administratora cmentarza.
10. Grób ziemny nie może być użyty do ponownego pochowania zmarłego przed upływem 20 lat od daty pogrzebu.
11. Po 20 latach należy dokonać przedłużenia rezerwacji grobu. Brak przedłużenia administrator cmentarza traktuje jako rezygnację z dalszego użytkowania grobu. Miejsce to może być wykorzystane do ponownego pochówku.
12. Cmentarz jest ubezpieczony przez parafię w zakresie OC. Nie dotyczy to ubezpieczenia nagrobków i grobowców, które od dewastacji lub kradzieży można ubezpieczyć we własnym zakresie.
13. W celu postawienia nagrobku opiekun grobu zobowiązany jest powiadomić o tym zamiarze zarządcę, pobrać wniosek o zgodę i oświadczenie wykonawcy/projekt/.
14. Po akceptacji projektu nagrobka z symbolami religijnymi o wymiarach :
- pojedynczy – 180cm / 80cm
- podwójny – 180cm / 180cm
- dziecięcy – 50cm/100cm
i po jego ustawieniu w określonym terminie następuje odbiór techniczny.
15. Wszystkie pozostałe sprawy rozstrzyga administrator cmentarza.
Regulamin obowiązuje od 1 stycznia 2021 r.
Dziękujemy za przestrzeganie regulaminu.